سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوردور

نظر

مدتهاست در آجیل فروشی ها و سوپرمارکت های بزرگ میوه های خشک شدهی خوشمزه و خوشرنگ در طعم های مختلف به صورت بسته بندی شده موجود است، این میوه های خشک شده را چیپس میوه ای میگویند که یکی از تنقلات مغذی و مقوی است که به میز پذیرایی از مهمانان بخصوص در ایام عید و شب یلدا رنگ و بوی خاصی میدهد.

بعضی از خانم های خوش سلیقه چیپس میوه ای را از میوه های تابستانی تهیه کرده و در شب های طولانی پاییز و زمستان به عنوان میان وعده و یا در کنار آجیل و تنقلات سرو می کنند.

 

چیپس میوه ای را میتوانید در کنار آجیل به عنوان تغذیه سالم و مفید برای ساعاتی که کودکانتان در مدرسه هستند تهیه نمایید تا جایگزین تغذیه های ناسالم باشد.

برای اشنایی با طرز تهیه چیپس میوه ای رنگارنگ با ما همراه باشید :

میوه ها انتخابی برای تهیه چیپس میوه ای : کیوی – خرمالو – نارنگی- آناناس– سیب – پرتقال

1 ) ابتدا میوه های تازه و سفت را با چاقو نازک برش میزنیم. موز جز آن دسته از میوه هایی است که نباید برش نازک بزنید زیرا له و خراب می شود.

2 ) یک سینی بزرگ (مجمع) تهیه کنید. داخلش را با کاغذ روغنی بپوشانید و برش های میوه را با فاصله از هم بچینید

 

چیبس میوه خشک

چیبس میوه خشک

 

اگر دوست دارید چیپس میوه ای پرتقال را هم شامل شود برای جلوگیری از تلخ نشدن پرتقال مراحل زیر را لحاظ نمایید :

1 ) ابتدا یک لیوان شکر به همراه یک لیوان آب و یک قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب نمایید و سپس روی حرارت بگذارید تا جوش آید و قوام یابد. (دقت نمایید که در حد کمی مخلوط به جوش آید نه خیلی زیاد)

 

2 ) پرتقال ها را دانه دانه داخل شربت زده سپس هر کدام را آبکش نمایید تا شربت اضافی کاملا گرفته شود و سپس داخل سینی چیده و روی بخاری یا شوفاژ با دمای کم میگذاریم تا خشک شود.

3 ) این چیپس میوه بسیار سفت است و برای خشک شدن لازم است مدت زمان طولانی روی حرارت باقی بماند.

برای خواندن ادامه مطلب کلیک نمائید.