سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوردور

انبه را برای پایدار شدن و کاهش احتمال خرابی و فاسد شدن خشک می کنند؛ این مقاله خواص – مضرات و ارزش غذایی انبه خشک شده را بررسی می کند.

 

انبه میوه ای بسیار خوشمزه و با خاصیت است، به همین دلیل مانند بسیاری از میوه های گرمسیری چون موز، نارگیل، آناناس و موز پختنی (پلانتین) طرفداران زیادی دارد.

با این وجود انبه میوه ای فصلی و فاسد شدنی است. بنابراین با خشک کردن آن می توان به افزایش عمر میوه و افزودن آن به سایر محصولات غذایی کمک کرد.

در واقع این روش در پایدار و کاهش احتمال فاسد شدن آن موثر است.

این مقاله ارزش غذایی، خواص، مضرات احتمالی انبه خشک را مورد بررسی قرار می دهد.

ارزش غذایی انبه خشک

انبه خشک مانند بیشتر میوه های خشک بسیار مغذی است.

یک چهارم فنجان (40 گرم یا حدود 9 قطعه) انبه خشک دارای ارزش غذایی زیر است:

انبه خشک شده به دلیل داشتن محتوای خوبی از ویتامین C به عنوان نوعی آنتی اکسیدان قوی به افزایش سلامت پوست و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

این ویتامین دارای قابلیت مقابله با رادیکال های آزاد و محافظت از بدن در برابر آسیب سلولی و بیماری های مزمن است.

به علاوه، ویتامین A و فولات (ویتامین B9) موجود در آن خواصی برای سلامت چشم و سنتز DNA به همراه دارد.

با این حال از آنجایی که انبه خشک مقادیر بالایی ویتامین، کالری و همچنین قندهای طبیعی دارد، در صورت مصرف بالا باعث افزایش قند خون و افزایش وزن ناخواسته می شود. بنابراین باید در مصرف آن دقت کرده و میزان متوسطی از آن را استفاده کرد.

این محصول به صورت شیرین شده یا شیرین نشده قابل تهیه است. بنابراین باید با مطالعه برچسب محصولات و اطلاعات تغذیه ای آن این موضوع را بررس کرد.

انبه خشک

انبه خشک

برای خرید انبه خشک کلیک نمایید

خواص احتمالی انبه خشک

انبه به دلیل محتوای بالای آنتی اکسیدانی خود (پلی فنول ها و کاروتنوئیدهای) خواصی برای کاهش خطر ابتلا به دیابت، سرطان و التهاب ارائه می دهد.

با این وجود بر اساس تحقیقات فرآیند خشک کردن، کیفیت تغذیه ای این میوه به ویژه مواد مغذی حساس به حرارت از جمله بتا کاروتن را تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع میزان بتا کاروتن موجود در نوع خشک شده در مقایسه با میوه تازه حدود 53% کمتر است.

 

برای خواندن کامل مطلب کلیک نمایید