سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوردور

نظر

فواید میوه های خشک

فواید میوه های خشک از سالها پیش شناخته شده است. میوه های خشک آذی فروت از گذشته در جوامع و فرهنگ های مختلف برای اهداف پزشکی مورد استفاده قرار می گرفت. به عنوان مثال هندی ها از میوه های خشک برای افزایش انرژی، تقویت سیستم عصبی، بهبودهضم غذا، تسکین سردردهای ناشی از استرس و همچنین مقابله با بسیاری از بیماری استفاده می کنند. بدن ما به مواد مغذی مهمی نیاز دارد که در تمام طول سال از طریق مصرف میوه های تازه جبران می شود؛ بنابراین در طول فصل هایی که از تنوع میوه ها کاسته می شود، می توانید مواد مغذی لازم را با مصرف میوه های خشک تامین کنید.

میوه خشک به میوه ای گفته می شود که تقریباً تمام محتوای آب خود را از دست داده است. میوه تازه پس از خشک شدن جمع شده و به یک میوه کوچک و پرانرژی تبدیل می شود. انواع مختلفی از میوه های خشک وجود دارد که رایج ترین نوع آنها کشمش است. برخی انواع میوه های خشک با شکر یا شکلات روکش می شوند.

فواید سیب خشک

سیب خشک

سیب خشک

سیب ??خشک آذی فروت دارای پروتئین و چربی کمی است اما فیبر زیادی دارد. مواد مغذی فیتو و آنتی اکسیدان های زیادی در سیب خشک وجود دارند که باعث افزایش متابولیسم بدن می شوند. سیب ??خشک همچنین حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان های قدرتمند پروویتامین A و ویتامین C است. این میوه خشک حاوی مواد معدنی زیادی مانند پتاسیم و منیزیم است که برای سلامت بدن ضروری هستند. مصرف منظم سیب خشک جریان خون را بهبود بخشیده و در نتیجه خطر حمله قلبی را کاهش می دهد.

فوائد دیگر سیب خشک عبارت است از:

  • رفع یبوست
  • درمان تیروئید
  • تسکین دل درد
  • کمک به درمان اسهال
  • نرم و لطیف کردن پوست

فواید آلو شابلون خشک

آلو شابلون

آلو شابلون

آلو شابلون خشک شده آذی فروت مسهلی طبیعی می باشد و تاثیر مثبت در جلوگیری  از  پوکی  استخوان  دارد. این میوه یکی از منابع  غنی  پتاسیم  است.  تحقیقات انجام شده در سال های اخیر  تأثیر  پتاسیم  را در کاهش  فشارخون  نشان داده است. با  توجه  به  این  که  آلو  خشک  شابلون حاوی سدیم  کمی می باشد،  مصرف  متعادل آن  در کنترل  فشارخون  و تعدیل غلظت  خون  بسیار  موثر  است.  نکته جالب این است که آلو خشک شابلون اثر ملیّنی بیشتری نسبت به آلوی تازه دارد.

.در  حفظ  سلامتی  کبد  موثر  بوده  و  باعث  سم زدایی  از سیستم  گوارشی  می شود.  همچنین  در  مبارزه  با  عفونت و تب های روده ای بسیار حائز اهمیت است.

آلوی خشک برای مبتلایان به سوء هاضمه بسیار مفید است.

آلو سرشار از ویتامین های A و C ، کربوهیدرات ( مواد نشاسته ای )، آهن ، کلسیم و سایر املاح می باشد.

آلو دارای خواص درمانی چون ضد یبوست ، برطرف کننده تب ، صفرا ، خشکی مزاج و غلظت خون است.

آلو طبیعتی سرد دارد ، پس برای افراد گرم مزاج مناسب است. آلو تقویت کننده و تنظیم کننده دستگاه هاضمه است .

آلو در معالجه کم خونی، ضعف و ناتوانی و خستگی جسمی مفید است. آلو، دستگاه هاضمه را در بدن تنظیم می نماید.

فواید آناناس خشک

آناناس خشک

آناناس خشک

مهم‎ترین فواید آناناس خشک آذی فروت شده عبارت است از:

  1. تسکین زخم‌ها
  2. جلوگیری از سرطان
  3. ضد التهاب طبیعی
  4. کنترل فشار خون
  5. کاهش وزن
  6. التیام قلب
  7. بهبود سیستم ایمنی بدن
  8. درمان سینوزیت و برونشیت
  9. بهبود سلامت کلیه‌ها
  10. کمک کننده به هضم غذا
  11. برطرف کردن حساسیت
  12. بهبود مشکلات گوارشی
  13. انرژی بخش
  14. درمان گلو درد و سرفه

فواید انبه خشک

انبه خشک

انبه خشک

انبه خشک آذی فروت ارزش غذایی بسیار بالا و البته کالری بالایی دارد، این میوه منبع غنی پتاسیم، ویتامین C، آهن، آنتی‌اکسیدان و… است.

ارزش غذایی انبه در هر (100 گرم) انبه تازه مقدار مواد زیر وجود دارد، مواد موجود در انبه تازه و خشک یکسان است؛ به جز آب که در میوه خشک انبه به حد پایینی وجود دارد:

کالری: 50 تا 70

کربوهیدرات: 17 گرم

پروتئین: 5/0 گرم

کلسیم: 20 میلی گرم

منزیم: 9 میلی گرم

آهن: 15/0 گرم

ویتامین C: بین 22 تا 100 میلی گرم

ویتامین A: تقریبا 25 درصد نیاز روزانه